کد خبر 120819
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱

همزمان با ادامه مباحثات درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پیش بودن مذاکرات ایران و 1+5، رفت‌و‌آمد مقامات رژیم صهیونیستی به آمریکا افزایش پیدا کرده است، حال آن که به تازگی نکات جدیدی از محتوای این سفرها فاش شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، اخبار حاکی از آن است، پس از آنکه مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی، از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و «ایهود باراک»، وزیر جنگ این رژیم در ماه‌های گذشته چندین بار به آمریکا سفر کرده و متقابلاً میزبان مقامات آمریکایی بودند، رئیس اطلاعات ارتش این رژیم نیز به تازگی محرمانه به آمریکا سفر کرده است.

روزنامه «هاآرتص» امروز ضمن انتشار خبر سفر ژنرال «آویو کوچاوی»، رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به آمریکا گزارش داده که وی در این سفر با مقامات دولت آمریکا در واشنگتن و هیأت‌های سازمان ملل در نیویورک دیدار داشته است.

بنا بر گزارش این روزنامه، موضوع برنامه هسته‌ای ایران، بحران سوریه و افزایش قدرت حزب‌الله در لبنان، مهمترین محورهای مذاکرات این مقام رژیم صهیونیستی در آمریکا بوده است.

به گفته یکی از مقامات بلندپایه اسرائیلی، موضوع ایران، یکی از مهمترین نقاط تمرکز گفت‌و‌گوهای کوچاوی در آمریکا بوده است.
وی در این گفت‌و‌گو‌ها درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و همچنین وضعیت مذاکرات ایران و ۱+۵ با مقامات آمریکایی تبادل نظر کرده است.

این گزارش در ادامه آورده است، در نیویورک، کوچاوی با برخی از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو کرده است؛ هرچند این بار نیز موضوع ایران مطرح بوده، کانون این مذاکرات، وضعیت موجود در سوریه و لبنان بوده است. کوچاوی در این دیدار‌ها، تصریح کرده که هم‌اکنون رژیم صهیونیستی بر این باور است، کنار رفتن اسد از قدرت، به شکل بهتری منافع این رژیم را تأمین خواهد کرد.

افزون بر این، وی با مقامات بلندپایه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز درباره مأموریت این نیرو‌ها در لبنان گفت‌وگو کرده و در این میان با هشدار نسبت به افزایش قدرت حزب‌الله در جنوب لبنان، اظهار داشته که ترکیب این موضوع با وضع بی‌ثبات سوریه، برای رژیم صهیونیستی خطر به شمار می‌رود.

اما مهمترین نکته در این باره، اظهار نگرانی کوچاوی از تغییر ترکیب نیروهای حافظ سلح سازمان ملل در لبنان بوده است. در تغییر و تحولات اخیر در این نیرو‌ها، شمار بسیاری از سربازان اروپایی از لبنان بیرون رفته و جای خود را به سربازانی از کشورهای مسلمان، از جمله اندونزی داده‌اند. کوچاوی با اشاره به این امر، نسبت به اینکه این سربازان در مقابل حزب‌الله موضع نگیرند، ابراز نگرانی کرده است.

در واقع باید گفت، همین نکته، مهمترین دلیل سفر کوچاوی به آمریکا و همچنین علت اصلی نگرانی مقامات رژیم صهونیستی در اوضاع کنونی است.

در این باره باید گفت، به‌‌ همان میزان که مقامات حزب‌الله لبنان، از جمله شخص «سید حسن نصرالله» از همراهی با ایران سخن گفته و به مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله به ایران هشدار می‌دهند، نگرانی مقامات این رژیم نسبت به حزب‌الله افزایش می‌یابد.

نزدیک دو هفته پیش و همزمان با سفر «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رئیس جمهور به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تهدید کردند، در صورت مداخله حزب‌الله در موضوع ایران، لبنان را مورد حمله همه جانبه قرار خواهند داد.

هفته گذشته نیز در پی موضع‌گیری شدید سید حسن نصرالله در مورد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران و اعلام اینکه حزب‌الله در صورت حمله در کنار ایران خواهد بود، مقامات رژیم صهیونیستی، بار دیگر به تکاپو افتادند و این بار با موضعی انفعالی، اعلام کردند حزب‌الله تمایلی به درگیر شدن با اسرائیل ندارد و این ایران است که دستور چنین کاری را به او می‌دهد.

سفر کوچاوی به آمریکا را نیز دقیقاً باید در همین راستا ارزیابی کرد. در حقیقت، مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر به طور جدی به این برآورد رسیده‌اند که در صورت انجام هر گونه کار نظامی علیه ایران، از نزدیک‌ترین نقاط به مرز خود هدف حملات انتقام جویانه قرار خواهند گرفت و حزب‌الله در همراهی خود با ایران کاملاً جدی است.

این موضوع که تهدیدی عینی را متوجه امنیت رژیم صهیونیستی کرده، مقامات این رژیم را در تنگنایی شدید برای تصمیم‌گیری استراتژیک گذارده و موجب شده است آنها دست به دامن همه گزینه‌های خود، از جمله رایزنی با مقامات آمریکا و سازمان ملل بشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس